Tack!

Tack!
Ett stort tack till våra lärare Maríanna och Arthur.

fredag 11 juni 2010

Sista dagen i Genève...

men det är inte riktigt slut ännu. Det kändes lite vemodigt att ta farväl av ILO och FN husen idag. Helgen som ligger framför oss är ledig och på måndag åker vi tillbaka till Rolle för att redovisa och avsluta.
Idag hade jag turen med mig. Jag gick och hämtade böcker på informationstorget och fick reda på om ett material om barnarbete att använda i skolan. Raskt återvände jag från FN till ILO och åkte upp till IPECs kontor där jag fick mycket god hjälp och både en lärarhandledning och elevmaterialet. Det ska bli jättekul att prova det till hösten! Och framförallt så var det med ett något lättare hjärta jag en sista gång tittade på bilderna i utställningen om barnarbete.

Vi hade även en avslutning med de nordiska delegaterna från varje kommittée där de summerade såhär långt (konferensen är ju inte slut än) och vi fick chans att ställa frågor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar