Tack!

Tack!
Ett stort tack till våra lärare Maríanna och Arthur.

lördag 12 juni 2010

Shopping

Perfekt dag, moln och sisådär en tjugo grader. Jag började min vandring på Planpalais loppmarknad där jag verkligen såg att allt mellan himmer och jord fanns, till och med en adventsljusstake i originalförpackning från Konstsmide, här inhandlades en armékniv och en kopp kaffe.

Vandringen fortsatte till varuhuset Manor som inte imponerade så mycker, ungefär som Åhléns City (i Stockholm). Jag köpte i alla fall en klocka. Två sommarklänningar till tjejerna hittade jag i en butik som hade DKNY barnkläder, klänningarna har dock inte det märket i nacken...

Ska snart ut och äta en bit, alternativt köpa "hem" en kebeb och ladda för morggondagen som förmodligen tillbringas i Montreux.

1 kommentar:

  1. Hoppas att du har hunnit smälta alla intryck som vistelsen på Geneveskolan innebär. Minns allt väldigt tydligt och att ha läst din blogg gör dem ännu tydligare. Speciellt när jag läste om Lars Johanesens föreläsning om barnarbete. Har visat bildspelet för några kollegor och vi diskuterar som bäst hur vi kan använda det i skolan utan att eleverna blir skräckslagna. Viktigt att de får reda på hur det ser ut i världen utan att förlora hoppet!

    SvaraRadera